newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

הצבא מנע מסרבנית כלואה לקבל עותקים של כתבות "שיחה מקומית"

מאת:
השאירו תגובה
א א א

סוהרי כלא 6 החזיקו אצלם ונמנעו מלהעביר לסרבנית המצפון הדס טל לקט של כתבות מ"שיחה מקומית" שהוריה הדפיסו לה.

ביום שלישי שעבר הגיעו הוריה של טל, המרצה תקופת מאסר שנייה על סירובה להתגייס בגלל מדיניות הכיבוש בשטחים, אל הכלא, וביקשו להעביר לה בגדים ושבע כתבות מודפסות (ראו רשימה בהמשך). את הבגדים העבירו הסוהרים לסרבנית בו ביום, אך הכתבות הועברו ל"בדיקה". ההורים פנו פעם אחר פעם לרשויות הכלא, ואתמול (ראשון) נענו שהקצינה שבודקת את הנושא יצאה לחופשה.

היום, בתגובה לפניית "שיחה מקומית" לדובר צה"ל, נאמר כי "הכתבות הועברו" – ללא ציון זמן. מבדיקה נוספת עם המשפחה עלה שהכתבות המודפסות אכן נמסרו לידי הדס טל בכלא, אך רק לאחר פנייתנו אל דובר צה"ל – שישה ימים שלמים אחרי שהוריה הביאו אותן לשערי הכלא.

[עדכון 20:15]: מאוחר יותר נמסר מדובר צה"ל כי "חומרי הקריאה אשר הועברו לכלואה עברו את האישורים הנדרשים ונמסרו לה ביום שלישי. ביום חמישי התקבלה פנייה נוספת ממשפחתה בבקשה להעביר לה מסמכים נוספים, ואלו הועברו לכלואה הבוקר". משפחתה של הדס עומדת כך כך שהחומרים הועברו ביום שלישי. כך או כך, אין מחלוקת על כך שהחומרים הועברו אליה רק לאחר פניית שיחה מקומית.

טל מרצה כאמור תקופת מאסר שנייה, ובמצטבר תרצה בסופה 50 ימים בכלא. כבר בכניסתה הראשונה לכלא הצבאי סירבו רשויות הכלא לאפשר לה להכניס ספר שהביאה עמה, בנושא עבדות, ובעקבות פניית "שיחה מקומית" לדובר צה"ל התאפשרה ההכנסה.

הדס טל הצהירה עם כניסתה לכלא כי החלטתה לסרב הושפעה במידה רבה מהמידע על הכיבוש ופעילות הצבא בשטחים מול האוכלוסייה הפלסטינית שקראה ב"שיחה מקומית". טל אף הצטלמה לסרטון במסגרת קמפיין מימון ההמונים של האתר שמתגלגל בימים אלה.

הכתבות שבצבא העדיפו במשך כשבוע לא להעביר לסרבנית היו:

שקרים שימנים מספרים עצמם על אותנטיות

מעל 15 אלף הפגינו למען זכויות בעלי החיים: "העינויים יהפכו לכתם אפל בהיסטוריה"

צפו: עימותים, מעצרים ופצועים בהפגנה נגד הפינויים בשייח ג'ראח

במקום בו הים מסריח, הגנרטורים עושים מוזיקה והמקררים משמשים כארונות

הוארך מעצרו של פעיל זכויות אדם מחברון שמתח ביקורת על הרשות הפלסטינית

התאבדויות ושברון לב: צעירים בעזה מתים עוד בטרם הספיקו לחיות

תיעוד: הטרדה מינית קיצונית ואיומים מצד מתנחלים על תושבת חברון לעיניי חיילים

הדס טל רוצה לקבל עוד כתבות של שיחה מקומית ממגוון נושאים לכלא. זה הזמן לתמוך בשיחה מקומית, כדי שנוכל לייצר לרשויות הצבא יותר מה לבדוק, ולסרבנית המצפון יותר מה לקרוא. תמכו היום

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf