newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

הקמפיין לשחרור עהד תמימי מגיע ללב לונדון

מאת:
השאירו תגובה
א א א

מאת נטשה רוט

נוסעי התחבורה הציבורית בלונדון פגשו ביום חמישי האחרון את הכיבוש פנים אל פנים, אחרי שקבוצות של פעילים מקומיים הציבו בתחנות האוטובוסים ברחבי העיר שלטים הקוראים לשחרר את עהד תמימי. הפרוייקט, ביוזמה וביצוע של London Palestine Action ו-Protest Stencil, שטף את רחובות לונדון תשעה ימים אחרי שחיילים עצרו באישון לילה את עהד תמימי, 16, בביתה בכפר נבי סאלח, והוא האחרון בסדרה של מחאות נגד מעצרה ברחבי העולם.

"אחרי שעצרו את עהד רצינו להפגין פומבית את הסולידריות שלנו איתה", אומרת לילה וייט, חברת London Palestine Action. "חברים רבים בקבוצה שלנו היו בנבי סאלח, השתתפו במחאות של הכפר וצעדו מאחורי עהד ומשפחתה".

עהד תמימי נעצרה ב-19 בדצמבר, ימים ספורים לאחר שהתפרסם ברשתות סרטון המתעד אותה ובנות משפחה אחרות דוחפות וסוטרות לחיילים מחוץ לביתן בנבי סאלח. יום לאחר מעצרה נעצרה גם אמה, נרימאן תמימי, לאחר שהלכה לתחנת המשטרה כדי לנסות וללוות את בתה במהלך החקירות. שתיהן עדיין נתונות במעצר.

תשומת הלב התקשורתית שקיבל מעצרן של בנות משפחת תמימי הפנה את הזרקור גם אל הסוגיה הרחבה יותר של האסירים הפלסטינים בבתי הכלא הישראליים, סוגיה ששתי קבוצות הפעילים ביקשה להדגיש בקמפיין. "לצד הצגת הנחישות וכוח העמידה של משפחת תמימי", אומרת וייט, "מטרת הקמפיין היתה גם לקרוא לשחרור עהד וכל האסירים הפוליטיים הפלסטיניים".

נכון לנובמבר 2017 ישבו בבתי הכלא בישראל למעלה מ-6000 פלסטינים, בתוכם יתר מ-300 ילדים ו-59 נשים.

נטשה רוט היא אקטיביסטית עיתונאית, ועורכת באתר 972+, שם פורסם במקור הפוסט באנגלית.

> עהד תמימי הגשימה את חזון החינוך הציוני

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf