newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

כך ישראלים יכולים לעזור לסורים

מאת:
השאירו תגובה
א א א

כתבה: אליזבט צורקוב

כמה אנשים טובים שאלו אותי מה הם יכולים לעשות בנוגע למצב בחאלב או בסוריה. הדבר הטוב ביותר שאתן יכולות לעשות הוא לתרום כסף ולהפיץ מידע לגבי המתרחש שם. אין באמת אפשרות להתנדב עם סורים פצועים בישראל ותרומה של חפצים או בגדים דרך ירדן היא לא הגיונית מבחינה כלכלית. עלות השינוע של מוצרים לירדן היא יקרה והכניסה לשוק הירדני של מוצרים בחינם פוגעת בכלכלה הירדנית שצריכה להתמודד עם קליטה של מעל מיליון פליטים. הרבה יותר טוב לתרום לטובת קניית מוצרים בשוק המקומי ובכך לסייע לכלכלות של המדינות שקולטות את הפליטים.

המצב בחאלב ובאזורים הנצורים האחרים בסוריה הוא המחריד ביותר, אבל תרומה למקומות נצורים משמעה שאתם מכניסים כסף לאיזור שיש בו כמות מוגבלת של מוצרים ובכך תורמים לעליית מחירים באיזורים אלו. מעבר לכך, בעלות של ארוחה אחת לאדם אחד תחת מצור אפשר לממן עשר ארוחות באזורים לא נצורים בשל המחירים הגבוהים של אזורים תחת מצור.

ראיתי אנשים עם כוונות טובות שמעודדים לתרום ל"קסדות הלבנות" – ארגון החילוץ האזרחי שפועל ברחבי אזורים של האופוזיציה בסוריה. זה ארגון ראוי והפעילים שם גיבורים אמיתיים, אבל זה גם ארגון ממומן היטב על-ידי ממשלות אירופיות וקרנות גדולות. יש אנשים שזקוקים לכסף שלכם יותר.

אני ממליצה לתרום לארגונים קטנים שבהם יותר מהכסף יעבור ליעד ופחות לבירוקרטיה מסביב. חשוב מאוד לא לתרום לארגונים של האו"ם ובכלל זאת נציבות הפליטים של האו"ם ויוניצף, כי הן משתפות פעולה עם משטר אסד. הארגונים שאני ממליצה עליהם הם ארגונים שאני תורמת להם באופן אישי ואני מכירה את האנשים שעובדים בהם.

הנה הארגונים שאני תורמת להם, מכירה את עבודתם ו/או מכירה אנשים שעובדים/מתנדבים בהם. כל העמותות רשומות מחוץ לסוריה ואפשר לתרום להן בלי בעיה עם כרטיס אשראי.

קרן כראם – ארגון שפועל בתוך סוריה ומסייע .לפליטים מחוץ לסוריה. הדגש של הפעילות שלהם הוא סיוע לילדים.

סאמס – ארגון שמפעיל בתי חולים בתוך סוריה ובמדינות השכנות לסוריה.

איחוד ארגוני הרפואה – ארגון רפואי נוסף שפועל בתוך ומחוץ לסוריה וגם מעביר הכשרות לרופאים שפועלים בסוריה.

יד ביד למען סוריה – ארגון סורי-בריטי שמפעיל שלל פרויקטים בתוך סוריה ובכלל זאת חלוקת סיוע הומניטרי.

מעבר לכך, קראו על סוריה ושתפו על כך מידע עם חברים. כישראלים יש לנו יכולת מוגבלת עד אפסית לשנות שם משהו, אבל מעבר לגבול מתבצעים פשעים מחרידים ועלינו לכל הפחות לא להעלים עין מכך. כאשר יש לעיתים הפגנות בישראל, מאוד כדאי להגיע. זה מאוד משמעותי עבור סורים.

בהפגנות ובאירועים ציבוריים למען סוריה בישראל משתתפים לרוב עשרות בודדות של אנשים, ולמרות זאת, התמונות מהאירועים הופכות לוויראליות כל פעם בקרב סורים והם מביעים שמחה רבה מכך. התחושה הרווחת בקרב סורים היא כי העולם זנח אותם וכל אירוע שמעיד על כך שלמישהו איכפת מהם מחמם את ליבם ומסייע להם להחזיק מעמד.

אליזבט צורקוב היא עמיתת מחקר בפורום לחשיבה אזורית שעוסקת בסוריה

> הטבח בחאלב: תנו להם טילים!

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf