newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

בדרך לעירייה? "הפרלמנט האזרחי" שהקימו פעילים משכונות בת"א בחר הנהגה

מאת:
השאירו תגובה
א א א

פחות משנה לפני הבחירות המקומיות בחר "הפרלמנט האזרחי של תל אביב-יפו" הנהגה לארגון. "הפרלמנט", שהחל לפעול לפני כשלוש שנים בתל אביב-יפו, מורכב מפעילות ופעילים משכונות שונות בעיר אשר החליטו להתאגד במטרה לשנות את המדיניות העירונית, זו שמתעדפת נדל"ן, עסקים ותיירים על טובת תושבי העיר. הקבוצה פועלת כרשת של פעילות ופעילים המאוגדים בקבוצות פייסבוק, ווואצפ ומנהלים פעילות ענפה. השאלה הראשונה שתעמוד לפתחה של הנהגת הארגון החדשה היא האם לרוץ כרשימה לבחירות הקרובות או להמליץ על מועמדים לרשימות השונות מטעם הפרלמנט.

זמן קצר לאחר שהחל לפעול קיים הפרלמנט האזרחי מפגש יסוד של מאבקים מכל רחבי העיר בפארק קריית ספר. מאז הקבוצה פועלת כרשת קשר ויעוץ חברתית בין פעילות ופעילים עירוניים. בהמשך הפרלמנט יזם פעילות שטח וישיבות תיאום בשכונות שונות בעיר. בשנה האחרונה הפרלמנט התמקד במאבקים בתחום הרחבת הדיור הציבורי, עצירת הג'נטרפיקציה ברחבי העיר, מאבק בפינויים לצורך בניית מגדלי יוקרה, מאבק בשחיתות העירונית, ופיתוח תרבות בכל שכונות העיר.

בחודשים האחרונים יזמו הפעילים והפעילות פגישה כללית של קבוצות מחאה בתל אביב, וכן פעולות ציבוריות ברחבי העיר: הפגנה נגד הג'נטרפיקציה בדרום ת"א כחלק מאירועי הלילה השחור, הפגנת נגד קבורת שכונת יד אליהו והפגנה בישיבת מועצת העירייה בנושא סוגיית הדיור בעיר. כמו כן, הפרלמנט מסייע באופן שוטף במאבקי התושבים נגד גירוש תושבי אבו כביר ושוכרי הדירות בעיר.

ההנהגה הנבחרת היא זמנית עד לכינון אסיפת כללית, והיא תתווה את הדרך לקראת הבחירות המתקרבות לעירייה. בין השמות בהנהגה, המונה תריסר חברים וחברות: ליאור קיי מהפעילים המרכזיים ברובע 5, מיטל סטרול פעילה במעגלי מנהיגות נשית ומאבק בתעשיית הזנות בעיר, ענבל אגוז משכונת קריית שלום הפעילה למען זכויות התושבים ומבקשי המקלט, הפעילה החברתית סטלה אבידן מיד אליהו, זהבה ארזואן מהפעילות המרכזיות בקריית ספר, רעות נגר משכונת כרם התימנים ואורה גרייב יו"ר ועד תושבי אבו כביר אשר עומדים בפני פינויים על ידי עיריית תל אביב.

ליאור קיי מראשי ההתארגנות: "המשימות הראשונות של הנהגת הפרלמנט הן מה נעשה יחד כקבוצה לבחירות המוניציפליות, האם נרוץ כרשימה?  או האם נתמוך במועמדות ומועמדים בתוך רשימות? האם נריץ או נתמוך במועמדת לראשות העיריה? איך לנצל את שנת הבחירות כדאי לקדם נושאים החשובים החשובים לנו? בנוסף נמשיך לעסוק בסוגיות של דיור על הצרכים השונים של תושבים בעיר – מכיכר המדינה ועד אבו כביר, בנושא השכירות, שיתוף ציבור אמיתי וסוגיית התחבורה בעיר".

> תושבי מבשרת ציון זעמו על עובד התברואה, והוא פוטר תוך שעתיים

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf