newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

ניסנקורן מאתגר את יחימוביץ': אולטימטום לרשת חינוך המזוהה עם ש"ס

מאת:
השאירו תגובה
א א א

המירוץ הצמוד בבחירות להסתדרות שצפויות להתקיים ביום שלישי הבא, מציף לא מעט מאבקים מעל פני השטח. אחד מהם, שתופס יותר ויותר את סדר היום של הבחירות בארגון העובדים הגדול בישראל, הוא הברית המפתיעה בין שלי יחימוביץ' למפלגת ש"ס של דרעי.

> ההסתדרות מאיימת על ריבוח: החזר לעבודה את הגננת החרדית שפוטרה (בחדרי חרדים)

לאחר שאבי ניסנקורן הצליח לאחד סביבו את כל סיעות ההסתדרות, במה שבקושי איפשר ליחימוביץ' להתמודד לתפקיד היו"ר – סגרה יו"ר "העבודה" לשעבר דיל עם מפלגת ש"ס, עם העומד בראשה השר אריה דרעי ואיש השטח החרוץ, ח"כ יגאל גואטה. ניסנקורן, בתגובה, ריכז סביבו את אנשי ש"ס הוותיקים בהסתדרות, המזוהים עם ההנהגה הקודמת של ש"ס (זו שתחת אלי ישי), יחד עם אנשי החטיבה החרדית בהסתדרות שהוקמה בשנה האחרונה, העוסקת באיגוד עובדים חרדים מכל הזרמים והקהילות, למורת רוחו של הממסד החרדי.

בין אנשי ש"ס לשעבר שתומכים בניסנקורן, ניתן למנות את בנותיו של הרב עובדיה יוסף – הרבנית עדינה בר שלום (שבנה משמש בתפקיד רב ההסתדרות) ורבקה צ'יקוטאי, זאת לצד רפי מלאכי ואודליה מעודה מהחטיבה החרדית. את הדיל בין יחימוביץ' לש"ס הם רואים בחומרה, זאת משום שש"ס עומדת מאחורי רשת החינוך "בני יוסף", שאת עובדיה הם עמלים לאגד, כצוואתו של הרב עובדיה יוסף המנוח. מנגד, בש"ס מדברים על המחויבות של יחימוביץ' לערכי השבת ויום המנוחה, ועל הישגים נרחבים לחרדים באם תזכה בראשות ההסתדרות.

כחלק מההתגוששות בין ניסנקורן ליחימוביץ', הוציאה היום ההסתדרות מכתב אזהרה למנהל רשת "מאורות המעיין" יוסף ריבוח, שפיטר גננת שהקימה ועד עובדים ברשת שבהנהלתו. לפני יותר מחודשיים פסק בית המשפט כי על הגננת ש.מ לחזור לעבודתה מיד, אך ריבוח עדיין לא השיב את הגננת לעבודה. היום, פחות משבוע בטרם הבחירות, בחרו בהסתדרות להוציא לריבוח מכתב התרעה לפני תביעה כדי שישיב את הגננת לעבודתה וישלם את משכורתה על החודשים מאז פוטרה. ריבוח והרשת שבהנהלתו מזוהים עם ש"ס, ולא מן הנמנע שיש קשר בין העיתוי לבין הבחירות בשבוע הבא.

פנינו לריבוח ולרשת "מאורות המעיין" כדי לקבל את תגובתם. לכשתתקבל – נפרסמה.

> ניצחון לגננות החרדיות של רשת "קן ציפור": יוקפאו מכתבי הפיטורין 

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
"אין לנו לאן ללכת חוץ מאליהם. אין למשטרה הפלסטינית סמכות פה". סמאח אקטש עם שניים מילדיו (צילום באדיבות המשפחה)

סמאח אקטש עם שניים מילדיו (צילום באדיבות המשפחה)

תחקיר: ההרוג בפוגרום חווארה נורה כנראה על ידי מתנחלים

במהלך התפרעויות המתנחלים בפברואר 2023 הותקף גם הכפר הסמוך, זעתרה, ונורה למוות סאמח אקטש. תחקיר "בצלם", שבוצע בשיתוף ארגון מומחי הסאונד Earshot, הסיק שההרוג נורה מנשק בעל קליבר קטן, שבדרך כלל אינו בשימוש חיילים. שנה אחרי, איש עדיין לא הועמד לדין

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf