newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

סוהרים אילצו צלם עיתונות למחוק תמונה של עצורה שסימנה וי באצבעותיה

מאת:
השאירו תגובה
א א א

סוהרי שב"ס הורו לצלם עיתונות למחוק תמונה של עצירה פלסטינית שסימנה בידיה את הסימן V. הסוהרים טענו כי מדובר בפרובוקציה. מדוברות שב"ס מבהירים בתגובה כי מדובר בהחלטה שגויה של הסוהרים.

אורן זיו, צלם עיתונות וחבר בקולקטיב אקטיבסטילס ושיחה מקומית, הגיע היום לבית המשפט הצבאי בעופר שם התקיים דיון בבקשה לשחרר את  נרימן ונור תמימי, אמה ובת דודתה של עהד תמימי, הנערה שצולמה מתעמתת עם חיילים בכפר נאבי סאלח. נרימן נעצרה לאחר שהגיעה לתחנת המשטרה כדי ללוות את בתה כשנעצרה. נור, שהופיעה בסרטון בו ניסו לגרש את החיילים מהבית, נעצרה בלילה שאחר כך. בית המשפט החליט להאריך את מעצרן עד יום שני.

במהלך הפסקה בדיון הצליח זיו לצלם את את נרימן תמימי בין היתר כשהיא מסמנת בשתי אצבעות זקופות. שתי האצבעות האלו הובילו את הסוהרים להורות לזיו למחוק את התמונות.

"הגעתי עם עוד מספר כלי תקשורת לסקר את הדיון וכרגיל ניתנה לנו הזדמנות לצלם לפני שהשופט נכנס ואחרי שהוא עוזב", מתאר זיו. "בתום הדיון הראשון נקבע דיון נוסף לאחר הפסקת צהרים, שבו השופט היה אמור למסור את החלטתו. נכנסתי לאולם לפני שהשופט שב אליו ולפני שהתחיל הדיון והתחלתי לצלם את נרימן תמימי. היא סימנה בידה V. אז הסוהרים במקום הורו לי להפסיק לצלם ואילצו אותי למחוק את הצילומים בטענה שהם מהווים פרובוקציה". זיו מוסיף כי אנשי שב"ס טענו בפניו כי סוכם מראש עם התקשורת ועם העצורות שלא יתקיימו פרובוקציות.

עוד בנושא

    עבור זיו, השאלה שמעלה המקרה רחבה הרבה יותר: "לאחר שהרשויות כבר אישרו לצלמים וכלי תקשורת לתעד אירוע – האם ניתנת להן שליטה מלאה על ההתרחשויות? הרי בכל מקרה הכניסה לאולם בית המשפט הצבאי מוגבלת מאוד בזמן, המקום מאובטח, והעיתונאים מלווים בנציג של דובר צה"ל. למעשה ניתנות לנו מספר שניות לצלם. מה יקרה אם יתקיים, למשל, עימות פיזי במקום בין סוהרים לעצורים או כל דבר אחר שלא ימצא חן בעיני הרשויות? גם אז ייקחו לנו את המצלמות וימחקו מה שלא נראה טוב? לדעתי, ברגע שניתנה לנו הזכות לצלם אין להם זכות להתערב באיזה צילומים יצאו".

    משב"ס נמסר בתגובה: "מדובר בהחלטה שגויה שנלקחה על ידי איש סגל במקום. תחקרנו וחידדנו את הנהלים".

    > תשוחרר עהד תמימי, הנערה מנבי סאלח

    א א א
    ועוד הערה לסיום:

    הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

    כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

    אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

    הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
    תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

    לחצו כאן

    השאירה מאחוריה בור גדול. בות'יינה דביט (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של בות'יינה דביט)

    "הסלע שראה את האופק". לזכרה של בות'יינה דביט

    שנים רבות של פעילות פוליטית, חברתית ופמיניסטית הפכו את דביט, אדריכלית ובת למשפחה קומוניסטית מרמלה, לאחת הדמויות המזוהות ביותר עם העיר. מסע הלוויה שלה סימל את המרקם המיוחד של האנשים שראו בה שותפה לדרך

    X

    אהבת את הכתבה הזאת?

    כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
    silencej89sjf