newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

צפו: חיילים מפרקים מאחז פלסטיני-ישראלי בדרום הר חברון פחות מ-48 שעות לאחר הקמתו

מאת:
השאירו תגובה
א א א

כ-25 חיילים הגיעו אמש (מוצאי-שבת) לקראת חצות ל"צומוד: מחנה חירות", שהוקם על אדמות הכפר סארורה בדרום הר חברון ביום שישי האחרון במחאה על 50 שנות כיבוש. כ-90 פעילים נכחו באותה שעה במחנה, ישראלים ופלסטינים מתנועת לוחמים לשלום, מ"צעירים נגד ההתנחלויות" ומארגון Holy Land Trust וכן פעילים יהודים מהמרכז היהודי לאי-אלימות. לדברי הפעילים, חיילים היכו, דחפו ואיימו על מספר פלסטינים, ישראלים ויהודים אמריקאים ששהו במחנה, קרעו אוהלים, החרימו גנרטורים ואיימו בשימוש בגז מדמיע. חלק מהפעילים נשארו במחנה במהלך הלילה והיום הצטרפו אליהם פעילים נוספים בכדי  להקים מחדש את המחנה.

עם הגעתם של החיילים התיישבו הפעילים, שהתכוננו באותה שעה לצפיה משותפת בסרט "מפרים את הסדר" על תנועת לוחמים לשלום, על הקרקע באקט של אי-ציות אזרחי ונמנעו מכל אלימות. לדברי הפעילים, החיילים לא הציגו צו המותיר להם לפשוט על המקום. תחת זאת הם דרשו מהפעילים לעזוב ואיימו להשתמש בגז מדמיע.

צפו בפינוי: (צילום: אחמד אל-באז/אקטיבסטילס)

הפעילים מעידים עוד כי החיילים קרעו שלושה אוהלים והחרימו את מוטות האוהלים ואת המזרנים שהיו במקום. הם זרקו על הרצפה את המזון שהביאו הפעילים והחרימו את הגנרטור. החיילים עזבו אחרי כ-45 דקות מבלי לבצע מעצרים. כ-40 פעילים נותרו במקום במהלך הלילה ובבוקר החלו לבנות מחדש את המחנה. פעילים נוספים צפויים להצטרף אליהם במהלך היום.

מחנה "צומוד – מחנה חירות" הוקם בבוקר יום שישי (19/5) ע"י כ- 300 פעילים בכפר סארורה – כפר פלסטיני בדרום הר חברון השוכן בגבעות הסמוכות להתנחלות מעון והמאחז הבלתי חוקי חוות מעון. המחנה הוא יוזמה של קואליציית פעילים, המורכבת מהארגונים לוחמים לשלום, Youth against Settlements, Holy Land Trust ו- Center for Jewish non-violence במטרה לאפשר לתושבים לחזור ולגור בכפרם. הפעילים והפעילות הקימו שלושה מאהלים, ניקו ושיפצו את אחת ממערות המגורים, ומתכוונים להמשיך ולעבוד על ידי סלילת כביש לכפר, הכנה של המערה למגורים ושיקום באר הכפר. במקביל לעבודות השיקום, הפעילים מתכננים לקיים פעילויות וסדנאות אי-אלימות במאהל שהוקם במחנה.

במשך עשורים תושבי הכפר סבלו מהתנכלויות אלימות של מתנחלים, עד שאחרוני התושבים עברו לכפרים סמוכים בשנת 1997. לדברי אחד מפעילי תעאיוש הפעיל במחנה, גם לאחר העזיבה את הכפר ניסו התושבים לעבד את אדמותיהם, אך כל מה שזרעו נעקר, באר המים הורעלה על ידי חיות מתות שהושלכו לתוכה, וכל ניסיון לאחוז באדמתם סוכל על ידי המתנחלים באזור.

עשרות פעילים הגיעו הבוקר שוב למקום במטרה לבנות מחדש את המחנה שפורק על ידי הצבא אמש.

> "צומוד": מאות פלסטינים ויהודים הקימו מאחז מחאה בגדה

פינוי מאחז צומוד. צילום: אחמד אל-באז/אקטיבסטילס

פינוי מאחז צומוד. צילום: אחמד אל-באז/אקטיבסטילס

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
ואנואר סלאודה בביתו שהוצת בכפר דומא, 14 באפריל 2024 (צילום: אורן זיו)

"התחלתי לבנות את הבית ב-2020 וסיימתי השנה בכוונה להתחתן וגור פה". אנוואר סלאודה בביתו שהוצת בכפר דומא, 14 באפריל 2024 (צילום: אורן זיו)

פרעות בדומא: "אלמלא ברחו, משפחות שלמות היו נשרפות בבתים"

עם מציאת גופתו של הנער בנימין אחימאיר ממאחז "מלאכי השלום", מתנחלים פשטו על הכפר דומא, שבו הוצתה משפחת דוואבשה לפני 9 שנים, וזרעו בו חורבן. לדברי התושבים, חיילים שנכחו במקום גיבו את הפורעים ולא עשו דבר למנוע את האלימות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf