newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

הזמן להגיד חלאס! פסטיבל תמיכה בתיאטרון הערבי-עברי ביפו

מאת:
השאירו תגובה
א א א

על רקע הרדיפות והאיומים של שרת התרבות ובעקבותיהם החלטת משרד האוצר להתחיל בתהליך בדיקה להפחתת התמיכה הכספית של התיאטרון הערבי-עברי ביפו, יתקיים מחר (חמישי) פסטיבל תמיכה בתיאטרון.

בחודשים האחרון נתון התיאטרון הערבי-עברי תחת מתקפה כבדה, וזו בעקבות שני אירועי תרבות שנערכו בו, וחרגו מהקו הלאומני-יהודי שמתווה השרה רגב ביד רמה. הראשון הוא ערב תמיכה פרטי במשוררת הפלסטינית דארין טאטור שנמצאת כבר למעלה משנתיים במעצר, כעת מעצר בית – בו לקחו חלק אמנים, עיתונאים ואנשי תרבות.

האירוע השני הוא ההצגה "מחברות הכלא" שיצרה השחקנית עינת ויצמן שמביאה לבמה את חייהם של האסירים הפלסטינים הפוליטיים דרך מכתביהם והועלתה בתיאטרון. תלונה נוספת שהגיש משרד התרבות נגד התיאטרון עסקה בהצגה "ההודאה" מאת מוטי לרנר ובבימויו של סיני פתר שעוסקת בזיכרון והכחשה של אירועי 1948, וגם ההצגה עטורת הפרסים "הטווס מסילוואן" משכה את תשומת ליבה של השרה.

> למה דוקא האמנות מוציאה את הימין הכל-יכול מהדעת?

בתחילת החודש, לאחר לחצים ממשרד התרבות, החליט היועץ המשפטי של משרד האוצר, עו"ד יוסי מסינג, לאפשר למנכ"ל משרד התרבות להפעיל את סעיף 3ב' לחוק יסודות התקציב ולהחל בהליך רשמי להפחתת התקציב של התיאטרון. מנהליו צפויים לעמוד בפני שימוע.

בעקבות האיומים וההסתה מצד גורמי ממשלה זכה התיאטרון גם למתקפת סייבר על האתר שלו שנפרץ והושחת, מתוכנית התיאטרון נמחקו הצגות שההאקרים החליטו שאינן תואמות את המסרים הציוניים ההולמים, והוצבה בו הכתובת "תיאטרון שונא ישראל, תפסיקו לתמוך בטרור".

מחר (חמישי) יפתח בשעות הבוקר פסטיבל סולידריות עם התיאטרון, בתוך ומחוץ לאולם התיאטרון, ובו שלל אירועי חינם לכל המשפחה. "כשהממשלה מאיימת על חופש הביטוי בקיצוץ תקציבים וקנסות, זה הזמן של כולנו להגיד חאלס!", נכתב בהזמנה לאירוע.

> צפו: בגלל הסרטונים האלו מירי רגב רוצה לפגוע בסינמטק ירושלים

תערוכת תמונות של אקטיבסטילס בתיאטרון יפו (צילום: אורן זיו)

תערוכת תמונות של אקטיבסטילס בתיאטרון יפו (צילום: אורן זיו)

החל מהשעה 11 בבוקר, ובמשך 12 שעות יתקיימו במקום מופעי רחוב וליצנות, הצגות ילדים, הקרנות סרטים והופעות של: סיסטם עאלי, איתמר ציגלר וגדי רונן מהחצר האחורית, דאם, יוסי צברי, זיו יחזקאל ולהקת קאראר ועוד. בשעה 19:00 תתקיים עצרת מרכזית בה צפויים לקחת חלק עשרות אמנים.

בתקופת כהונתה של רגב היא הצליחה להוביל לייבושו מתקציבים של תיאטרון אל מידאן החיפאי, ובחג סוכות הקרוב יהפוך גם תיאטרון עכו, שפעם היה במה ליצירה אלטרנטיבית בועטת, לפסטיבל מדולל לתיאטרון שיתקיים בחסות עמותות ימין. בדרך היא איימה על השחקן נורמן עיסא והתיאטרון שלו, בגלל שסרב להופיע בהתנחלויות.

על הכוונת של רגב עלה לאחרונה גם סינמטק ירושלים שהעז להקרין מקבץ סרטונים תיעודיים שצילמו נשים פלסטיניות מתנדבות ארגון "בצלם", וכמובן הסרט פוקסטרוטשהעלה את חמתה והיווה עוד הזדמנות פז למשוך תשומת לב. כי הרי מה שווה התרבות אם אי אפשר לשלוט בה?

בתיאטרון יפו מנסים להוכיח לרגב ודומיה שאי אפשר לשלוט בתרבות, שאי אפשר להשתיק מחאה ואמנות. בואו נעמוד לצידם.

> למרות איומי שרי האוצר והתרבות: אולם מלא באירוע התמיכה בדארין טאטור

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן

היוזמה משאירה את תושבי עזה נתונים לחסדיהן של אותן ממשלות המסייעות למתקפה הישראלית על הרצועה. חוף העיר עזה, 13 ביוני 2019 (צילום: חסן ג'די / פלאש90)

"הומניטריות מהכורסה": הכשלים של מסדרון הסיוע הימי לעזה

חמישה וחצי חודשים לתוך המלחמה, תושבי עזה זקוקים לסיוע משמעותי שיאפשר להם לשרוד. היוזמה האמריקאית להקמת מסדרון ימי תסייע בכך בטווח המיידי, אך היא מתעלמת מסיבת היסוד לאסונה של עזה: שליטת החנק הישראלית ארוכת השנים  

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf