newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

בתמונות: אלפים צעדו בנצרת לציון חג הפועלים באחד במאי

מאת:
השאירו תגובה
א א א

צילום: מאריא זרייק, אקטיבסטילס

אלפי בני אדם צעדו הבוקר (שבת) בנצרת בצעדה המרכזית של חד"ש, מק"י ותנועת הנוער בנק"י לציון האחד במאי, חג הפועלים. הצועדים נשאו שלטים בקריאה ודרישה לצדק חברתי, בעד צדק ושלום לכולם, ולמען זכויות מעמד הפועלים. בראש התהלוכה צעדו ראשי ובכירי חד"ש ומק"י.

הצועדים אף קראו לסיום הכיבוש והדיכוי שמנהיגה ממשלת ישראל כנגד פלסטינים ומחו נגד חוק קמיניץ. הצעדה, שעברה ברחובות נצרת, החלה בשעה עשר בבוקר ונמשכה עד השעה 12 בצהריים, בעצרת שכללה נאומים והסתיימה בשירת ההמנון הקומוניסטי על ידי צעירי המפלגה הקומוניסטית. בין ים הדגלים האדומים בלטו גם דגלי פלסטין ודגלי סוריה (המזוהים עם משטר אסד).

> מאבקי עובדים: כל הכתבות והעדכונים בשיחה מקומית

צעדת האחד במאי של חד"ש בנצרת (צילום: מאריא זרייק, אקטיבסטילס)

צעדת האחד במאי של חד"ש בנצרת (צילום: מאריא זרייק, אקטיבסטילס)

ח״כ יוסף ג׳בארין מ"הרשימה המשותפת" שהשתתף בהפגנה בנצרת אמר כי: "התהלוכה השנתית שלנו באחד במאי היא ביטוי למחויבותנו לערכי הסוציאליזם ולהגנה על הפועלים, כל הפועלים. השנה התהלוכה מגיעה עם ציון 50 שנים לכיבוש שטחי 1967, ולכן גם מסריה קוראים לסיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית. רק סיום הכיבוש יכול להבטיח שמשאבי המדינה יופנו לטיפול במצוקות החברתיות ולשיפור מעמד הפועלים. לא נתייאש מול ממשלות הימין, ונמשיך מאבקנו הצודק למען צדק חברתי ושלום אמתי לשני העמים".

נועה לוי, חברת הוועד המרכזי של מק"י ומזכירת סניף חד"ש תל אביב שהשתתפה בצעדה, אמרה כי "אחד במאי הוא היום בו אנחנו נאבקים למען הנכים כמו למען האסירים, למען החינוך כמו נגד הכיבוש, למען הדיור ‏הציבורי כמו נגד הריסות הבתים. זה היום בו עלינו להזכיר לכולם למה אנחנו עדיין כאן – כי מאבק עובדים ערבים ‏ויהודים, מאבק של כל העובדים למעשה, מכל הלאומים, הוא הבסיס לכל שינוי אמיתי של המשטר הדכאני. שינויים ‏במדיניות הכלכלית של הממשלה אינם גזרה משמיים – אנחנו אלה שצריכים לצאת לציבור להסביר למה הפגיעה ‏בפנסיה ובקצבאות ובזכויות עובדים היא סיבה למאבק חברתי כללי, ולמה מאבקים כאלה הם מאבקים של כולנו". ‏

> אחד במאי: ח"כים של חד"ש חילקו פרחים ועלונים לפועלים פלסטינים במחסום

צעדת האחד במאי של חד"ש בנצרת (צילום: דוברות חד"ש)

צעדת האחד במאי של חד"ש בנצרת (צילום: דוברות חד"ש)

ביום חמישי האחרון התקיימה צעדת האחד במאי של ההסתדרות בתל אביב, יחד עם פעילי חד"ש ומרצ, שאף הקימו בימת נואמים בה נאמו נציגי ועדים ומאבקי עובדים. בבוקר יום חמישי, בשעה חמש בבוקר, התייצבו חברי כנסת של חד"ש במחסום אייל כדי לציין את החג יחד עם עשרות אלפי הפועלים הפלסטינים העוברים דרכו לישראל. הם חילקו לעובדים פרחים אדומים לרגל החג, ואף עלונים בהם מפורטות זכויותיהם, בפרט בתחום הבניין.

חג האחד במאי נחגג השנה בתקופה בה מאבקי עובדים רבים נמצאים על הפרק. רק השבוע יצאו עובדי נס טכנולוגיות, עובדי ההיי טק הראשונים שהתאגדו בישראל, לצעדים ארגוניים נגד הנהלת החברה שגוררת רגליים כדי להימנע מחתימה על הסכם קיבוצי.

> "אל תסכימו לנהל מו"מ בשקט. ככה מנתקים אתכם מהעובדים"

צעדת האחד במאי של חד"ש בנצרת (צילום: מאריא זרייק, אקטיבסטילס)

צעדת האחד במאי של חד"ש בנצרת (צילום: מאריא זרייק, אקטיבסטילס)

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אף הכריז לפני כשבוע וחצי על סכסוך עבודה כללי במשק בעקבות צעדי הממשלה נגד השידור הציבורי, אך בסופו של דבר הגיע לסיכום מול שר האוצר כחלון. בארגון העיתונאים רואים בו אשם בהחלטת נתניהו וכחלון, וקראו לו שלא להפקיר את העובדים. ניסנקורן, יצויין, נמצא בעיצומה של מערכת בחירות מול שלי יחימוביץ' על ראשות ההסתדרות. הבחירות לתפקיד ייערכו ב-23 במאי.

> ימים של סולידריות: עיתונאים, נהגים, מטפלות ומלצרים בשורת מאבקי עובדים

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf