newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

שביתת ענק, הפגנות, חסימות כבישים והתבצרות עובדים במחאה על הפיטורים הצפויים ב'טבע'

מאת:
השאירו תגובה
א א א

מאות אלפי עובדים בישראל לא התייצבו הבוקר, ראשון, למקומות עבודתם, במסגרת השביתה במשק עליה הכריזה ההסתדרות כחלק מצעדי המחאה והסולידריות עם עובדי טבע בעקבות ההודעה על הפיטורים ההמוניים הצפויים בחברה.

כל משרדי הממשלה, הרשויות המקומיות, מערכת המשפט והפרקליטות, הבורסה, הבנקים, חברות הביטוח, חברות התקשורת, מערכת הבריאות, וגופים רבים נוספים נסגרו עד השעה 12:00. במקביל הופסקו כל הנחיתות וההמראות בנתב"ג. במסגרת השביתה, לראשונה התקיימה גם שביתה מלאה של משרד הביטחון, שנותן מענה למקרים דחופים בלבד.

במקביל לשביתה, הופסקה הפעילות בכל אתרי חברת טבע בישראל. עובדי טבע ערכו במהלך היום הפגנות סוערות ומשמרות מחאה מול מתקני טבע במספר מוקדים ברחבי הארץ.

> תושבי עזה ושדרות הם ניצבים בסרט האימה של הממשלה

עובדי חברת טבע בכפר סבא מפגינים במחאה על הפיטורים ההמוניים המתוכננים. (באדיבות דוברות ההסתדרות)

אלפי עובדי טבע ותומכים במאבק הפגינו בשעות הבוקר מול אתרי החברה בישראל וחסמו צירי תנועה מרכזיים. בין היתר, מאות מפגינים בירושלים צעדו על כביש גולדה מאיר-בגין לכיוון הכנסת. מפגינים רבים ממטה טבע בפתח תקווה חסמו את ציר ז'בוטינסקי בעיר ועובדי מפעל טבע פלנטקס בנתניה חסמו את כביש 57 היוצא מכיוון העיר מזרחה, חברי ועדים מהאזור ותושבים מהסביבה הגיעו לתמוך בהם במחאה על הפיטורים ההמוניים בחברה. עובדי המפעל של טבע באשדוד חסמו את שדרות בני ברית, עורק הכניסה הראשי לעיר.

מאות מעובדי מפעל טבע-טק בנאות חובב הפגינו וחסמו את הצומת הראשית מכיוון אזור התעשייה לכיוון באר שבע. מאות מעובדי מפעל "טבע משאפים" באזור התעשייה הר חוצבים התבצרו במפעל במהלך היום.

מההסתדרות נמסר: "מדינת ישראל עוצרת היום למען עובדי טבע והתעשייה המקומית ומעבירה מסר חשוב. אנו עדים להתגייסות ציבורית רחבה שיש לה מסר ברור: העובדים הם לא רק מספרים בטבלאות אקסל. המאבק שנפתח הבוקר הוא מאבק סולידרי תחת ערכי הערבות ההדדית ואנו נמשיך לפעול בכל העוצמה והנחישות על מנת לצמצם את רוע הגזרה, להציל את מפעלי טבע בישראל ולהבטיח את עתידה של תעשיית כחול לבן".

> תיוג המחאה נגד שלטון הימין כמאבק בשחיתות יהיה טעות פטאלית

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן

השאירה מאחוריה בור גדול. בות'יינה דביט (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של בות'יינה דביט)

"הסלע שראה את האופק". לזכרה של בות'יינה דביט

שנים רבות של פעילות פוליטית, חברתית ופמיניסטית הפכו את דביט, אדריכלית ובת למשפחה קומוניסטית מרמלה, לאחת הדמויות המזוהות ביותר עם העיר. מסע הלוויה שלה סימל את המרקם המיוחד של האנשים שראו בה שותפה לדרך

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf